Photo London 2025

15 - 18 May 2025 
G12

Our booth at Photo London will explore the expressive potential of nature and its connection to historical narratives through the works of several distinguished artists, alongside a special focus on the documentary gaze of three photographic pioneers.

A central thread running through the presentation is the dialogue between nature, history, and symbolism in contemporary photography. FLORE’s Un Jardin pour Eugène D. pays homage to Eugène Delacroix, evoking the romanticism of his final years through delicate, painterly still lifes. Meanwhile, Juliette Agnel’s nocturnal images of ancient Nubian sites—illuminated by starlight—reflect a profound interplay between nature, spirituality, and the remnants of lost civilizations. In Grain of Light, Mikiya Takimoto turns his lens to the sea, capturing its vast, unknowable force from a bird’s-eye view in photographs that mirror the rhythm and beauty of the waves.

In a separate section, we highlight the documentary power of photography with early works by Martin Parr, offering a glimpse into the development of his keen observational style. This presentation will coincide with a signing of his eponymous book. Alongside Parr, we will present pieces by James Barnor from his time in Swinging London, celebrating his pioneering role in bridging Ghanaian and British cultural identities through photography. We will also feature the works of Peter Mitchell, a trailblazer in color photography, showcasing stunning vintage prints that capture the quiet poetry of working-class Leeds with clarity, wit, and affection.

Together, these bodies of work create a dialogue between still life and social history, between poetic reflection and documentary immediacy—highlighting photography’s ability to capture both the fleeting and the eternal.

 

Notre stand à Photo London explorera le potentiel expressif de la nature et sa relation aux récits historiques à travers les œuvres de plusieurs artistes de renom, tout en mettant en lumière le regard documentaire de trois figures majeures de la photographie.

Le fil conducteur de cette présentation est le dialogue entre nature, histoire et symbolisme dans la photographie contemporaine. Un Jardin pour Eugène D. de FLORE rend hommage à Eugène Delacroix, en évoquant le romantisme de ses dernières années à travers des natures mortes délicates, empreintes de sensibilité picturale. De son côté, Juliette Agnel dévoile des images nocturnes de sites antiques de Nubie — baignés de lumière stellaire — qui révèlent une profonde résonance entre nature, spiritualité et mémoire des civilisations disparues. Dans Grain of Light, Mikiya Takimoto dirige son regard vers la mer, en capturant depuis les airs sa force mystérieuse et infinie, dans des photographies qui traduisent le rythme et la beauté des vagues.

Dans une section à part, nous mettons à l'honneur la puissance du regard documentaire avec les premières œuvres de Martin Parr, offrant un aperçu de l’émergence de son style d’observation incisif. À ses côtés, seront exposées des œuvres de James Barnor, réalisées durant son séjour dans le Swinging London, témoignant de son rôle essentiel dans le dialogue entre les cultures ghanéenne et britannique. Nous présenterons également des photographies de Peter Mitchell, l’un des précurseurs de la photographie en couleur, avec de superbes tirages vintage capturant, avec tendresse, humour et acuité, la poésie discrète du Leeds ouvrier.

Ensemble, ces corpus d’œuvres instaurent un dialogue entre nature morte et histoire sociale, entre réflexion poétique et immédiateté documentaire — soulignant la capacité de la photographie à saisir à la fois l’éphémère et l’éternel.